Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015

Γκράφιτι στους δρόμους της Αθήνας

Για άλλους είναι τέχνη και για άλλους βανδαλισμός. Τα γκράφιτι πρωτοπαρουσιάστηκαν στην Αμερική την δεκαετία του '60 και έχουν κατακλύσει όλο τον κόσμο. Καλλιτέχνες του δρόμου "κοσμούν" με τα γκράφιτι τους τοίχους σε αστικά κέντρα, περνώντας με αυτό τον τρόπο την άποψη τους, γράφοντας συνθήματα ή ζωγραφίζοντας μικρές ή μεγάλες εικόνες. Το αποτέλεσμα δεν είναι πάντα αισθητικά όμορφο, εξαρτάται από τον καλλιτέχνη και τον χώρο που έχει να εκμεταλλευτεί. Υπάρχουν γκράφιτι εκπληκτικά που έχουν συμπεριληφθεί κατά καιρούς σε μουσεία τέχνης. Στην Ελλάδα εμφανίστηκαν την δεκαετία του '80. Από περιπλανήσεις μου στους δρόμους της Αθήνας παρουσιάζω όμορφα και λιγότερο όμορφα γκράφιτι, που το καθένα έχει την δική του ιστορία να διηγηθεί.




Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Ο πιο σπάνιος δίσκος της Ελληνικής Ροκ σκηνής

Αλήθεια ποιος είναι ο πιο σπάνιος δίσκος της Ελληνικής Ροκ σκηνής αλλά και ταυτόχρονα ο πιο σπάνιος της Ελληνικής δισκογραφίας γενικότερα;
Το 1985 στην Αθήνα ο Περικλής Μποζινάκης (τραγούδι-μπάσο), ο Γιώργος Καρατζάς (κιθάρα) και ο Μιχάλης Τζεζαϊρλίδης (ντραμς) σχηματίζουν τους Venus in Furs, εμπνευσμένοι από το ομώνυμο κομμάτι των Velvet Underground.
Εκρηκτικοί στα λαϊβ τους παίζουν ένα είδος μουσικής που αργότερα ονομάστηκε μετα-πανκ (post-punk) που χαρακτήρισε την δεκαετία του '80, μετά την
έκρηξη αλλά και το γρήγορο τέλος του πανκ στην διεθνή σκηνή. Μαθαίνοντας ότι υπάρχει γκρούπ στην Βρετανία με το ίδιο όνομα, το μικραίνουν σε ....in Furs, και έτσι βγάζουν 2 ντέμο, έως ότου το
1989 αποφασίζουν να φτιάξουν το πρώτο τους Lp με το όνομα τους. Εξαιτίας όμως κάποιου προβλήματος στην κοπή του βινυλίου, ο δίσκος δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα, παρά μόνο κόπηκαν 10 αντίτυπα τα οποία βρίσκονται σήμερα  στην κατοχή κάποιων δημοσιογράφων και συλλεκτών και αποτελεί τον δίσκο-φάντασμα της ντόπιας Ροκ σκηνής. Αποτελεί τον πιο σπάνιο δίσκο στην Ελληνική δισκογραφία μαζί με τον δίσκο των Εν Πλω.
Παρακάτω παρουσιάζω τα 11 τραγούδια αυτού του αξιόλογου δίσκου


...In Furs - Dream



Χρώματα από την Ινδία

Πολύ καλές φωτογραφίες του φίλου Δημήτρη Χασάπη, από ένα ταξίδι του στην Ινδία, τις οποίες επεξεργάστηκα στο Photoshop.




Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Το τραγούδι του blog "Wasn't born to follow"

Είναι το καλύτερο τραγούδι που έχω ακούσει ποτέ, τον τίτλο του οποίου χρησιμοποίησα και σαν υπότιτλο του μπλογκ, το  "wasn't born to follow" των Byrds, που περιλαμβανόταν στο άλμπουμ τους The Notorious Byrd Brothers του 1967.  Το τραγούδι είναι σύνθεση του Gerry Goffin και της συζύγου του Carole King. 
Ένα δίλεπτο αριστούργημα της ψυχεδελικής περιόδου του γκρουπ.


Οι Byrds είχαν ξεκινήσει σαν φολκ-ροκ συγκρότημα και έγιναν γνωστοί με τις εκπληκτικές τους διασκευές σε τραγούδια του Bob Dylan. To 1966-67  έγραψαν 2 άλμπουμ ύμνους του χιπισμού, το 5th Dimension (κυρίως αυτό) και το The Notorious Byrd Brothers. Εξαιρετικοί μουσικοί όλοι τους, καθοδηγούνταν από τον πολυτάλαντο Roger McGuinn και τον David Crosby (μετέπειτα στους Crosby, Stills, Nash & Young). 
To Wasn't born to follow έγινε ιδιαίτερα γνωστό από το soundtrack της ταινίας - ύμνο του χιπισμού, το Easy Rider του Dennis Hopper. 



Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Ο πιο ακριβός δίσκος της Ελληνικής δισκογραφίας


Ο πιο ακριβός Ελληνικός δίσκος που πουλήθηκε ποτέ είναι του νεο-κυματικού Πάνου Σαββόπουλου (σύγχρονου του Νιόνιου) με τίτλο "Το Δωμάτιο" που κυκλοφόρησε το 1969. Πουλήθηκε 1903 δολ. στο e-bay το 2010. Το ίδιο φαίνεται να αξίζει και ο δεύτερος του δίσκος "Το Επεισόδιο" του 1971.









Η τέλεια έκθεση στην ψηφιακή φωτογραφία


Πόσες φορές δεν έχουμε τραβήξει όλοι μας φωτογραφίες με πολύ ωραία θέματα, ίσως και μοναδικά, και μετά με λύπη διαπιστώνουμε μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ή στο χαρτί, αν τις εκτυπώσουμε, ότι πολλές από αυτές έχουν πολλά σημεία καμμένα (υπερφωτισμένα) ή και αντίθετα πολύ σκοτεινά σημεία(υποφωτισμένα), με αποτέλεσμα να χάνουμε πολύτιμες λεπτομέρειες. Και τότε τι κάνουμε; Οι περισσότεροι τίποτα, τις αφήνουμε όπως είναι καμμένες ή σκοτεινές, χαλασμένες αναμνήσεις. Κάποιοι λίγοι, που μπορούν να τις επεξεργαστούν με κάποιο πρόγραμμα προσπαθούν να τις διορθώσουν, πολλές φορές χωρίς επιτυχία.



Αυτό είναι συνηθισμένο φαινόμενο με τις μικρές, τις compact μηχανές, που χρησιμοποιούμε οι περισσότεροι για εύκολη και γρήγορη φωτογράφιση.



Αυτές οι μηχανές χρησιμοποιούν αυτόματα προγράμματα φωτομέτρησης και φωτογράφισης, όπου ο φωτογράφος δεν μπορεί να επέμβει στον συνδυασμό διαφράγματος-ταχύτητας κλείστρου
(τους δύο σημαντικότερους παράγοντες της έκθεσης), με αποτέλεσμα πολλές φορές η μηχανή να κάνει λάθος και να βγάζει φωτογραφίες με πολλά καμμένα ή σκοτεινά σημεία.



Το ίδιο μπορεί να γίνει και με τις DSLR μηχανές, τις μεγάλες μηχανές που μπορούμε να εναλλάσουμε φακούς, αν χρησιμοποιούμε για ευκολία μας τα αυτόματα προγράμματα που έχουν και αυτές οι μηχανές.  



Οπότε τι πρέπει να κάνουμε, με ποιό τρόπο μπορούμε να βγάλουμε φωτογραφίες που δεν θα έχουν υπερ ή υπο-φωτισμένες περιοχές, με συνέπεια να χάνουμε πολύτιμες λεπτομέρειες από τα θέματά μας; Πως μπορούμε να επιτύχουμε την "τέλεια" έκθεση του θέματός μας;

Λειτουργώντας την μηχανή πάντα σε Manual Mode και spot φωτομέτρηση


(Από εδώ και πέρα αναφέρομαι μόνο σε DSLR μηχανές, γιατί αυτές έχουν manual mode. Υπάρχουν και κάποιες ακριβές compact με manual mode, αλλά είναι πολύ δύσκολο να τις χειριστεί κανείς. Επίσης είναι απαιτούμενη η γνώση βασικών στοιχείων της φωτογραφικής μηχανής, όπως είναι το διάφραγμα και η ταχύτητα κλείστρου, που ο συνδυασμός τους καθορίζει την έκθεση δηλ. το ποσό του φωτός που εισέρχεται στην μηχανή κατά την φωτογράφηση).

Πρόσφατα σχόλια